چكيده:

اولين باري كه نظريه پرفسور نورياكي كانو و همكارانش در دانشگاه توكيوريكاي ژاپن مطرح گرديد، نظر بسياري از متخصصان كيفيت را به خود جلب نمود. نظريه كانو درباره طبقه بندي عوامل كيفي يك محصول و روش او در ترتيب نمودن (sort) اين عوامل، كه برآمده از اطلاعات جمع آوري شده از مشتريان است. فهمي عميقي از الزامات مشتري را تبيين مي نمايد.

اين متد چنان ساده و كارا بود، كه بسياري از مجموعه ها پس از طرح اين نظريه از آن به عنوان بخشي از فرآيند توسعه محصول خود (product development) استفاده نمودند. البته اين ابزار نيز مانند ساير شيوه هايي از اين دست براي موفقيت در كاربرد، نياز به مهارت و تجربه اي كافي دارد.

در واقع اگر بخواهيم متد كانو را معرفي نمائيم مي توان اين گونه گفت كه، شيوه اي است براي تعيين پارامترهاي كيفي يك محصول، از ديدگاه مشتريان آن محصول، هم اكنون اين متد در شركتهاي فراواني در سطح دنيا به كار گرفته شده و تجربيات و مهارتهاي زيادي در اين زمينه بدست آمده و به اين متد الحاق گرديده است.

هدف از فراهم آوري اين مقاله ايجاد يگ نگرش كاربردي، اما دقيق نسبت به متد كانو،

طرح بخشي از نكات و تجربيات در به كارگيري اين متد و بحث در مورد پاره اي از نكات زير است، كه استفاده كنندگان مي بايست از آنها آگاه باشند.

 

1-مقدمه:

امروزه محور اصلي حركت همه سازمانها و شركتهاي موفق در سراسر دنيا، مشتري بوده و اين شركتها تمام هم و غم خود را بر روي مشتري متمركز نموده اند. در واقع در دنياي امروز سرمايه ها نيستند كه بقاي سازمان را تداوم مي بخشتند، بلكه ميزان خلاقيتها و نوآوري هاي جهت يافته به سمت برآوردن هر چه بيشتر نيازهاي مشتريان است كه بقاي سازمان را اعتبار مي بخشد.

اين امر تا به انجا مهم جلوه مي كند كه اين شركتها حتي براي نوآوري و توسعه محصول دست به طراحي فرآيندهايي زده اند تا هرچه سريعتر به مقصود خود برسند. امروزه در شركتهاي موفق دنيا رقابت بر سر نوآوري در محصول نيست بلكه رقابت بر روي اثر بخشي و كارايي هرچه بيشتر نوآوريهاي است. از اين روست كه مباحثي همچون توسعه محصول جديد (new product development) بوجود آمده است.

اساس و پايه چنين علومي استخراج دقيق و صحيح نيازهاي مشتري به منظور پاسخگويي هرچه موثرتر به اين نيازهاست. در اين ميان ابزارهايي نيز وجود دارند كه عليرغم عمر طولاني هنوز هم مفيد بوده و از توان بالايي در اين حوزه برخوردارند. متد كانو يكي از ابزارها براي استخراج خواسته ها و الزامات مشتذي و طبقه بندي اين الزامات است. اين طبقه بندي به سازمان كمك مي نمايد تا بواسطه يك فرآيند
تصميم گيري (decision making)  به الزامات مستري اولويت توسعه بدهد اين متد مسير رشد محصول را به ميزان زيادي كوتاه و گامهاي توسعه را تا حد زيادي بهينه
مي سازد. براي سازمانهاي بسيار مهم است كه سرمايه خود را براي كدام جنبه محصول صرف نمايند تا بيشترين بهره برداري را از بازار فروش ببرند.

در اين مقاله سعي شده تا با يك نگرش كاربردي در چندين بخش به تشريح ابعاد گوناگون متد كانو پرداخته شود براي حصول اين منظور نيز مثالهايي معتبر و مفيدي جمع آوري شده و به مباحث اضافه گرديده تا بر غناي هرچه بيشتر مطالب افزوده شود.

فهرست مطالب

 چكيده ————————————————-3

مقدمه ————————————————–4

معرفي متد كانو ——————————————-5

پياده سازي بررسي كانو————————————–14

مراجع————————————————–29

 

 





ارسال توسط ali

مقدمه:

با توجه به نگرشی که اسلام از جهان و مسائل مربوط به آن ارائه می دهد، انسان باید با بهره برداری از دو بعد معنوی و مادی دنیا که مبانی ارزشی اسلام بر آن صحه می گذارد، تأمین معاش نماید تا در طول دوران زندگی خود سربار دیگران نباشد. تمام دست اندرکاران مسائل اقتصادی اعتقاد دارند که اگر زندگی مادی و معیشتی انسان تأمین نگردد به کارهای ناپسند روی می آورد و از آنجایی که گرایش به مفاسد ریشه در تنگدستی و نیازمندیها دارد باید جهت جلوگیری از شیوع این مفاسد تلاش شود تا نیازهای اساسی افراد در جامعه را بصورت معقول و بصورت آبرومندانه ای برآورده شود. با توجه به مبانی و اصول حاکم بر نظام اداری و اجرایی کشور لازم است زمانی که می خواهیم مراحل نظام پرداخت را مورد تجدید نظر و اصلاح قرار دهیم به اصول و مبانی ارزش، بطور خاص نیز توجه کنیم. به استناد آیه ی شریفه ی قرآن کریم «ان لیس الانسان الا ما شعر و ان سعید سوف یری.» (باید از هرگونه یکسان نگری به مشاغل مختلف حتی الامکان پرهیز کرد) پس بر اساس این اصل باید به مشاغل مختلف ارزش متفاوتی قائل شویم. بایستی با اعمال روش ارزشیابی در پرداخت حقوق، اگر بازدهی کارکنان بیش از حد استاندارد باشد از سیستم تشویق مانند: اعطای ارتقاء تشویقی استفاده کرد و برعکس اگر چنانچه بازدهی کارکنان در حد استاندارد نباشد سیستم تنبیهی اعمال شود.امروزه باید مدیران سازمان ها و شرکت های جدید با قدرت خلاقانه ی فکری خود فعالیتهای پرثمری را در اجرای یک سیستم حقوق و دستمزد مناسب انجام دهند، تا بخوبی بتوانند همه اعضاء سازمان را برای انجام کار مؤثر برانگیزد و در عینحال افزایش میزان کارآیی کارکنان و بهداشت روانی آن ها را نیز فراهم سازد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

مقدمه: 6

تاریخچه سازمان بازگانی : 6

تعریف حقوق و دستمزد : 7

گروههای حقوق بگیر در کشور: 8

هزینه های دستمزد: 9

دوایرکنترل کننده سیستم حقوق ودستمزد: 10

عوامل نظريه هاي حقوق و دستمزد: 14

كنترلهاي داخلي سيستم حقوق و دستمزد. 14

مزاياي طبقه بندي و ارزشيابي مشاغل.. 18

مراحل ايجاد طبقه بندي و ارزيابي.. 18

بخش نامه های اداره بازرگانی: 19

1- جدول حق شغل: 19

2- فوق العاده مدیریت: 21

3- حق شاغل: 22

4- فوق العاده ایثارگری: 23

5- نشان‌های دولتی: 24

کمک هزینه عائله مندی و اولاد: 25

ماموریت: 25

2-1-3- نحوه تطبیق وضع کارمندان با جداول امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمت کشوری.. 26

تطبیق با جدول حق شغل: 26

تطبیق رتبه های شغلی.. 27

تطبیق فوق العاده مدیریت: 28

مدارک تحصیلی: 28

تطبیق و افزایش حقوق و مزایای کارمندان با قانون خدمات کشوری: 30

مرحله اول: 30

مرحله دوم: 30

3-1-3 سایر مقررات… 31

4-1-3- اضافه کار. 32

حق التحقیق، حق التدریس، حق الترجمه و حق التالیف… 33

دستورالعمل پرداخت کمک های رفاهی کارمندان دولت… 35

کسورات: 36

معافیت های درآمد حقوق : 37

1-2-3- نکات توضیحی در مورد حکم کارگزینی و فیش حقوقی: 42

1-3-3- نحوه‌ی ثبت در نرم افزار و حکم کارگزینی: 47

2-3-3- نحوه ی ثبت های حسابداری حقوق و دستمزد: 48

نتیجه‌گیری: 51

منابع: 52

 

جهت دانلود کلیک کنید

 





ارسال توسط ali

چکیده :

مدت‌ها بود که کارشناسان بازار سرمایه بیان می‌کردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یک سهم مثل بازدهی،ریسک و نقد شوندگی رابطه وجود دارد اما تاکنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[1]، درصدی از کل سرمایه شرکت است که جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یک شرکت که بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است که از نتیجه کسر تعداد سهام غیرقابل معامله از کل سهام شرکت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شرکت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به کل سهام شرکت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شرکت)متغیر مستقل (مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات 63 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذکور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در 11 دوره سه ماهه31/6/1383 تا29/12/1385 محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تک تک متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یک مدل اقتصاد سنجی برآورد شده که در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای 63شرکت در 11 دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسک تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                    فهرست مطالب :

عنوان ……………………………………. صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 بیان مسئله: 2

1-2- هدف تحقیق : 4

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق : 5

1-4- فرضیه‌های تحقیق: 6

فصل دوم :پیشینه پژوهش

2-1- پیشگفتار. 9

2-2- تعریف سهم : 10

2-3- تعریف سهام شناور آزاد. 10

2-4- علل تمایل به انحصار سهام در شرکت‌های عضو بورس… 14

2-5- رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: 16

2-6- رابطه بازدهی و نقدشوندگی: 18

2-7- سهام شناور آزاد در بورس تهران. 23

2-8- طبقه بندی جدید شرکت‌ها در بورس تهران. 27

2-9- حجم مبنا و سهام شناور. 29

2-10- رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: 38

2-11- اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. 39

2-12- تاثیر ساختار مالکیتی) ترکیب سهامداری (روی عملکرد شرکت… 42

2-13- رابطه با تئوری بازار کارآی سرمایه. 44

2-14-مفهوم بازده 46

2-15- عوامل موثر بر بازدهی.. 47

2-16- تحقیق فانگهوا و یکسیاسو. 50

2-17- مفهوم ریسک تغییرات قیمت سهم. 51

2-18- مفهوم نسبت P/E. 53

2-18-1-تفسیر نسبت P/E. 54

فصل سوم : روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها

3-1- جامعه آماری.. 58

3-2- نمونه آماری.. 59

3-3- روش تحقیق.. 61

3-4- فرضیه ها: 61

3-5- متغیرهای تحقیق.. 64

3-6- روش جمع آوری داده‌ها 66

فصل چهارم. 68

داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها 68

4-1- جمع آوری داده‌ها 69

4-2- آزمون فرضیه 1. 69

4-3- آزمون فرضیه 2. 70

4-4 آزمون فرضیه 3. 73

4-5- آزمون فرضیه 4. 77

فصل پنجم:نتیجه گیری

5-1- محدودیت‌های پژوهش: 85

5-2- نتایج: 85

5-3- پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: 85

منابع و مأخذ : 87

فهرست جداول :

عنوان ………………………………………………………………… صفحه

جدول 2-1- صورت خلاصه معیارهای طبقه بندی……………………………………. 29

جدول 3-1- لیست شرکت‌های نمونه تحقیق………………………………………… 59

جدول 4-1 ………………………………………………………………….. 69

جدول 4-2…………………………………………………………………….. 71

جدول 4-3…………………………………………………………………………… 74

جدول 4-4………………………………………………………………….. 78

شکل 4-5……………………………………………………………………….. 81

 

جهت دانلود کلیک کنید





تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:سیستم حقوق و دستمزد,
ارسال توسط ali

چكيده :

توسعه شبكه هاي قدرت نوسانات خود به خودي با فركانس كم را، در سيستم به همراه داشته است. بروز اغتشاش هايي نسبتاً كوچك و ناگهاني در شبكه باعث بوجود آمدن چنين نوساناتي در سيستم مي شود. در حالت عادي اين نوسانات بسرعت ميرا شده و دامنه نوسانات از مقدار معيني فراتر نمي رود. اما بسته به شرايط نقطه كار و مقادير پارامترهاي سيستم ممكن است اين نوسانات براي مدت طولاني ادامه يافته و در بدترين حالت دامنه آنها نيز افزايش يابد. امروزه جهت بهبود ميرايي نوسانات با فركانس كم سيستم، در اغلب شبكه هاي قدرت پايدار كننده هاي سيستم قدرت (PSS) به كار گرفته مي شود.

اين پايدار كننده ها بر اساس مدل تك ماشين – شين بينهايتِ سيستم در يك نقطه كار مشخص طراحي مي شوند. بنابراين ممكن است با تغيير پارامترها و يا تغير نقطه كار شبكه، پايداري سيستم در نقطه كار جديد تهديد شود.

موضوع اين پايان نامه طراحي پايدار كننده هاي مقاوم براي سيستم هاي قدرت است، به قسمي كه پايداري سيستم در محدوده وسيعي از تغيير پارامترها و تغيير شرايط نقطه كار تضمين شود. در اين راستا ابتدا به مطالعه اثر تغيير پارامترهاي بر پايداري
سيستم هاي قدرت تك ماشينه و چند ماشينه پرداخته مي شود. سپس دو روش طراحي كنترل كننده هاي مقاوم تشريح شده، و در مسئله مورد مطالعه به كار گرفته مي شوند.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چكيده

فصل اول مقدمه

1-1- پيشگفتار………………………………………………………………………………………… 4

1-2- رئوس مطالب ………………………………………………………………………………… 7

1-3- تاريخچه ………………………………………………………………………………………… 9

فصل دوم : پايداري ديناميكي سيستم هاي قدرت

2-1- پايداري ديناميكي سيستم هاي قدرت…………………………………………………. 16

2-2- نوسانات با فركانس كم در سيستم هاي قدرت ……………………………………. 17

2-3- مدلسازي سيستمهاي قدرت تك ماشينه …………………………………………….. 18

2-4- طراحي پايدار كننده هاي سيستم قدرت (PSS) …………………………………. 23

2-5- مدلسازي سيستم قدرت چند ماشينه…………………………………………………… 27

فصل سوم: كنترل مقاوم

3-1-كنترل مقاوم ……………………………………………………………………………………. 30

3-2- مسئله كنترل مقاوم…………………………………………………………………………… 31

3-2-1- مدل سيستم………………………………………………………………………………… 31

3-2-2- عدم قطعيت در مدلسازي……………………………………………………………… 32

3-3- تاريخچه كنترل مقاوم……………………………………………………………………….. 37

3-3-1- سير پيشرفت تئوري…………………………………………………………………….. 37

3-3-2- معرفي شاخه هاي كنترل مقاوم………………………………………………………. 39

3-4- طراحي كنترل كننده هاي مقاوم براي خانواده اي از توابع انتقال …………………. 45

3-4-1- بيان مسئله…………………………………………………………………………………… 45

3-4-2- تعاريف و مقدمات……………………………………………………………………….. 46

3-4-4-‌‌‌تبديل مسئله پايدارپذيري مقاوم به‌يك مسئله Nevanlinna–Pick …….. 50

3-4-5- طراحي كنترل كننده……………………………………………………………………… 53

3-5- پايدار سازي مقاوم سيستم هاي بازه اي ……………………………………………… 55

3-5-1- مقدمه و تعاريف لازم……………………………………………………………………….. 55

2-5-3- پايداري مقاوم سيستم هاي بازه اي…………………………………………………. 59

3-5-3- طراحي پايدار كننده هاي مقاوم مرتبه بالا………………………………………… 64

فصل چهارم  : طراحي پايدار كننده هاي مقاوم براي سيستم هاي قدرت

4-1- طراحي پايدار كننده هاي مقاوم براي سيستم هاي قدرت ……………………… 67

4-2- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick ………….. 69

برای سیستم های قدرت تک ماشینه …………………………………………………………… 69

4-2-1- مدل سیستم………………………………………………………………………………… 69

4-2-2- طرح یک مثال…………………………………………………………………………….. 71

4-2-3 – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick…………….. 73

4-2-2- بررسی نتایج………………………………………………………………………………. 77

4-2-5- نقدی بر مقاله……………………………………………………………………………… 78

4-3- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه ……………………… 83

4-3-1- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه…………………………….. 83

4-3-2- مشخصات یک سیستم چند ماشینه…………………………………………………. 86

4-3-3-طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت……………………………………………. 90

4-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله……………………………………………………………. 93

4-4- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه ……… 95

4-4-1- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی………………………………………… 95

4-4-2- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای………………………. 101

 4-4-3-پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی…….. 105

4-4-4- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم………………………. 106

4-4-5- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم………………………………. 110

4-5- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه (2)…………. 110

4-5-1- جمع بندی مطالب……………………………………………………………………….. 110

4-5-2-طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار………….. 111

4-5-3- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید…………………. 113

4-5-4- نتیجه گیری………………………………………………………………………………… 115

فصل پنجم : استفاده از ورش طراحي جديد در حل چند مسئله

5-1- استفاده از ورش طراحي جديد در حل چند مسئله ……………………………….. 121

5-2- طراحي PSS‌هاي مقاوم به منظور هماهنگ سازي PSS  ها …………………. 122

 5-2-1- تداخل PSS‌ها ………………………………………………………………………….. 122

5-2-2- بررسي مسئله تداخل PSS‌ها در يك سيستم قدرت سه ماشينه ………….. 124

5-2-3- استفاده از روش طراحي بر اساس چند نقطه كار در هماهنگ …………………. 126

انتخاب مجموعه مدلهاي طراحي ……………………………………………………………….. 127

5-2-4-‌مقايسه‌عملكرد دو نوع پايدار كننده به كمك شبيه سازي كامپيوتري……… 130

5-3- طراحي كنترل كننده هاي بهينه (  فيدبك حالت ) قابل اطمينان براي سيستم قدرت     132

 5-3-1) طراحي كننده فيدبك حالت بهينه ………………………………………………….. 132

تنظيم كننده  هاي خطي ……………………………………………………………………………. 133

 5-3-2-كاربرد كنترل بهينه در پايدار سازي سيستم هاي قدرت چند ماشينه…….. 134

5-3-3-طراحي كنترل بهينه بر اساس مجموعه‌اي از مدلهاي سيستم ……………….. 136

 5-3-4- پاسخ سيستم به ورودي پله …………………………………………………………. 140

فصل ششم : بيان نتايج

6-1- بيان نتايج ………………………………………………………………………………………. 144

6-2- پيشنهاد براي تحقيقات بيشتر…………………………………………………………….. 147

مراجع…………………………………………………………………………………………………….. 148

ضميمه الف – معادلات ديناميكي ماشين سنكرون…………………………………………. 154

ضميمه ب – ضرايب K1 تا K6 ………………………………………………………………… 156

ضميمه پ – برنامه ريزي غير خطي……………………………………………………………. 158

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه:

 از آنجایی که امروزه راه اندازی موتورهای الکتریکی یکی از مسائل و دغدغه های بزرگ کارخانه های صنعتی و شرکت های تولیدی و نیز تولید کنندگان نیروی برق و شرکت های وابسته میباشد در این پروژه به بررسی برخی از این راه اندازها می پردازیم و محاسن و معایب آنها را مورد بررسی علمی قرار میدهیم.

از دلایل اهمیت موضوع شوک های الکتریکی و مکانیکی شدیدی می باشد که در زمان راه اندازی به شبکه برق رسانی و موتور وارد  و سبب استهلاک شدید دستگاه های موجود و بالا بردن هزینه های اقتصادی می شود . بنابراین استفاده از راه انداز های مناسب بخصوص در مورد موتورها با توان های بیش از چندین اسب بخار در کاهش هزینه های برق مصرفی و نیز هزینه های نگهداری و تعمیر  تاثیر بسزایی دارد.

 فهرست:

1 ) کلیات موتور آسنکرون سه فاز : ……………………………………..1

      1 – 1 ) ساختمان موتورهاي القايي سه فاز :………………………2

   1-1 - 1 ) استاتور : ………………………………………2

  1-1 - 2 ) رتور : ………………………………………………………….3

 1-1 -3 ) حلقه هاي لغزان : ………………………………………4

 1 - 1 -4 ) جاروبک ها : ……………………………………………….4

  1 - 1- 5 ) ياتاقان و بدنه : …………………………………….4

   1 – 2 )  عملکرد موترهاي القايي سه فاز : …………………………….5

 1 – 2 – 1 ) موتور ساکن ……………………………………………….5

 1 – 2 -2 ) مکانيزم توليد گشتاور در موتور القايي ( آسنکرون ) : …………….9

 1 – 2 – 3 ) موتور گردان : …………………………………………………14

 1 – 2 – 4 ) موتور در شرايط ماندگار : …………………………..22

  1 – 3 ) موتور فقس سنجابي : ……………………………………..25

2 ) انواع روشهاي راه اندازي موتور القايي سه فاز: ……………………28

2 – 1 ) روش راه انداي مستقيم : ……………………………………30

2 – 2 ) روش راه اندازي توسط افزايش مقاومت رتور : …………………….31

2 – 2 – 1 ) موتورهاي رتور سيم پيچي شده : …………………………..31

 2 – 2 – 2 ) Liquide starter : …………………………..37

فهرست:

 2 – 2 – 3 ) درايور راه انداي کرامي : ………………………….38

2 – 2 – 4 ) راه اندازي موتورهاي قفس سنجابي با توجه

به جريان و مقاومت رتور : ……………………………40

 الف – کلاس A : ………………………………………………..40

 ب – کلاس D : …………………………………………………….41

ج – کلاسهاي C , B : ………………………………………..41

 د – رتورهايي با ميله هاي عميق : …………………………41

 ه – موتورهاي قفس سنجابي دوبل : …………………….42

 2-3) انتخاب ولتاژ موتور :………………………………..43

   2-3-1) راه اندازي موتور قفسه اي با کاهش ولتاژ استاتور :……….43

 2-4 ) راه اندازي با استفاده از کليد ستاره مثلث : …………….46

 2-5) روش کلاج گريز از مرکز :………………………………..49

  2-6) پيک جريان حين راه اندازي :……………………………..50

 2-7) ديناميک راه اندازي :………………………………….51

  موتور با بار خالص :  ………………………………53

  گرم شدن رتور : ………………………………………………….53

 2-8) راه اندازي موتورهاي بزرگ به کمک خازن :…………………….54

  2-8-1) مشکل راه اندازي موتورهاي القايي بزرگ : ……………..55

فهرست:

 2-8-2) عملکرد يک سيستم راه اندازي خازني :………………56

3) راه اندازي تريستوري موتورهاي القايي :…………………..57

 مقدمه:………………………………………………………………58

 3-2 ( مدهاي كنترل:……………………………………………………..62

  3-2-1( كنترل راه اندازي:………………………………………63

   3-2-2( كنترل شتاب راه اندازي:…………………………63

 3-3) مشخصات راه اندازهاي تريستوري:……………………….67

  3 -4( شرح مدارهاي متداول راه اندازهاي تريستوري:………………68

 3- 5) مدار قدرت:…………………………………………….68

 3-5-1( معرفي تريستور:………………………………………….69

 3-5-1-1) مدل دو ترانزيستوري تريستور:…………………….70

3-5-1-2) روش هاي روشن شدن تريستور:……………………..71

3-6) مدار فرمان:…………………………………………………72

  3-6-1) مدار آتش كننده:……………………………..74

 3-6-2 ) مدار تقويت كننده: ………………………….75

 3-6-3) مزيت عمده راه اندازي موتور به شيوه تريستوري و

 انتقال زاويه آتش:…………………………..76

   3-6-4 ) مدار خطاي جريان:………………………77

 

فهرست:

 3-7)  طراحي و بررسي مدارعملي و ساده راه انداز نرم موتور

  آسنكرون (القايي):………………………………77

 3-7-1) كنترل:…………………………………….79

 3-7-2) نوسانساز موج دندانه اره اي:………………84

 3-7-3 ) كنترل زاويه آتش :………………………..86

 3-7-4 ) مقايسه كننده:……………………………………88

 3-7-5)  ايزوله كننده مدار قدرت و مدار فرمان:………….89

 3-7-6) رلة اضافه ولتاژ و افت ولتاژ:………………………..90

 3-7-7) رلة اضافه جريان (Over Current) :………………92

  3-8) نظام هماهنگ و  :……………………………….93

   3-8-1) لزوم استفاده از نظام  ثابت:…………………95

  3-8-2) توضيح دربارة PWM :……………………….97

 3-8-3) مدارات اينورتر:………………………………..100

 3-8-4) ركتيفايرها:…………………………………….102

 3-9 ) مقایسه قیمت تمام شده انواع راه اندازها : …………………….111

 3-10) نتیجه : …………………………………………………….113

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

چكيده :

اين پروژه بر اساس تحقيق و طراحي يكي از برنامه هاي اصلي صنعت در چند ساله اخير در مورد خودروهاي برقي تهيه و تدوين شده است  واين پروژه به بررسي سيستم انتقال قدرت در خودروهاي برقي و مقايسه آن با سيستم انتقال قدرت در خودروهاي احتراق داخلي مي پردازد .

سالهاي ابتدايي ساخت خودروهاي برقي به سال 1900 ميلادي بر مي گردد كه در آن زمان از يك طرف به علت مشكلاتي كه موتورهاي الكتريكي دارا بودند و از طرف ديگر اكتشاف جديد نفت و توليد فراوان آن در پيشرفت چشمگير موتورهاي احتراق داخلي ساخت اين خودروها مورد توجه قرار نمي گرفت . ولي با به وجود آمدن جنگهاي جهاني و كشمكش هاي بر سرنفت باعث شد اين ماده ارزش بيشتري پيدا كند و توجه ها بيشتر به خودروهاي برقي جذب شود و اين بود كه از سال 1990 ميلادي توليد خودروهاي برقي به طور جدي تري مورد توجه قرار گرفت .

در خودروهاي برقي سيستم تأمين قدرت شامل يك موتور الكتريكي ، كنترلر ، باتريها و شارژر آن مي باشد مجموعه محرك برقي خودروي برقي وظيفه دارد جريان مستقيم توليد شده توسط باتري را به انرژي مكانيكي تبديل نمايد كه منظور از مجموعه محرك كليه قطعاتي است كه جريان مستقيم باتري ها را به نيروي كششي و گشتاور لازم براي حركت چرخها تبديل مي كنند از مهمترين ويژگيهاي خودروي برقي برد و قدرت حركت (‌شتاب ، سرعت ، شيب روي ، و بارگيري و انعطاف پذيري) و مدت شارژ و قيمت بالاي باتريها در اغلب خودروهاي برقي موجود مجموعه محرك است .

                                                    فهرست مطالب

 

عنوان                                                                        صفحه

بخش اول : نحوه تأمين انرژي و عملكرد خودروي برقي

مقدمه…………………………………………………… 2

فصل اول: خصوصيات خودرو برقي

1-1 تعريف خودرو برقي………………………………………. 3

1-2 تاريخچه توليد خودرو برقي……………………………….. 4

1-3 انواع موتورهاي الکتريکي و مقايسه آن………………………… 6

1-3-1 موتورهاي الکتريکي جريان مستقيم……………………………. 7

1-3-2 موتورهاي الکتريکي جريان متناوب………………………………. 8

1-4 باتري هاي قابل استفاده در خودروي برقي………………………………. 10

1-5 سيستم هاي توليد و انتقال نيروبراي خودرو هاي الكتريكي توليد انبوه…….. 15

1-5-1 خودرو برقي با موتورجريان مستقيم dc ………………………… 17

1-5-2 خودروي برقي با موتورجريان متناوب ac ……………………….. 19

1-5-3 خودروهاي دو منظوره……………………………………………… 21

1-6 مشکلات تحقيقاتي و نتيجه گيري…………………………………….. 24

 

فصل دوم: سيستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نياز

2-1 تأثير وزن در خودروي برقي…………………………………… 25

2-1-1 تأثير وزن بر شتاب……………………………………………….. 26

2-1-2 تأثير وزن در شيب ها……………………………………………….. 26

2-1-3 تأثير وزن بر سرعت……………………………………………… 27

2-1-4 تأثير وزن بر مسافت طي شده…………………………….. 27

2-1-5 توزيع وزن…………………………………………………… 27

2-2 نيروي مقاومت هوا…………………………………………….. 28

2-3رانندگي در جاده………………………………………………… 31

2-3-1 توجه به تاير هاي خودرو…………………………………….. 32

2-3-2 محاسبه نيروي مقاومت غلتشي يک خودرو………………………….. 34

2-4 تجهيزات انتقال قدرت…………………………………………………… 34

2-4-1 سيستم هاي انتقال قدرت……………………………….. 35

2-4-2 تفاوت مشخصات موتور الکتريکي وموتور  احتراقي………………. 36

2-4-3 بررسي دنده ها………………………………………… 39

2-4-4 جعبه دنده اتوماتيک و دستي……………………………….. 40

2-4-5 سيستم هاي انتقال قدرت و سيال هاي سبك يا سنگين براي روان كاري…. 40

2-5 مشخصات خودروهاي برقي…………………………….. 42

2-5-1 توان و گشتاور………………………………….. 43

2-5-2 محاسبه گشتاور لازم خودرو…………………………. 46

2-5-3 محاسبه گشتاور خروجي موتور…………………………. 46

2-5-4 مقايسه منحني هاي گشتاور لازم وگشتاورخروجي موتور…….. 47

فصل سوم: طراحي سيستم انتقال قدرت پيکان برقي تبديلي

3-1مشخصات کلي خودروي درون شهري پيكان برقي………………. 49

3-1-1 شتابگيري مناسب……………………………………… 49

3-1-2 سرعت ميانگين پيشينه…………………………… 49

3-1-3 تأثير شيب………………………………………. 50

3-1-4 برد………………………………………….. 50

3-2 محاسبه توان مورد نياز خودرو………………………….. 50

3-2-1 محاسبه نيروي شتابگيري…………………………… 51

3-2-2 نيروي حرکت در شيب…………………….. 53

3-2-3 نيروي مقاومت غلتشي……………………… 53

3-2-4 نيروي مقاومت هوا………………………………… 53

3-2-5 نيروي مقاومت وزش باد…………………………….. 54

3-2-6 رسم منحني گشتاور و توان………………………………. 54

3-3 طراحي قطعات مورد نياز سيستم انتقال قدرت…………………… 58

3-3-1 فلايول…………………………………………… 58

3-3-2 بوش نگهدارنده فلايول……………………….. 61

3-3-3 محاسبه فلنج پوسته………………………………. 63

3-3-4 طراحي شاسي زير موتور…………………… 64

بخش دوم: نحوه تأمين انرژي و عملکرد خودروي خورشيدي

مقدمه……………………………………………. 68

فصل اول : سلولهاي خورشيدي

1-1 توضيحات کلي……………………………… 72

2-1 بازدهي سلول……………………………………… 73

3-1 انواع سلولهاي سيليکوني……………………………. 73

4-1 فناوريهاي توليد……………………………….. 74

1-4-1  Screen  printed………………………… 74

5-1 مکانيزم کارکرد سلولهاي خورشيدي…………………. 74

1-5-1 نحوه كاركردن سلولهاي خورشيدي(فتوولتاييكpv)……… 74

2-5-1 سيليكون در سلولهاي خورشيدي………………………… 76

3-5-1هنگامي كه نور به سلولهاي خورشيدي برخورد مي كند……… 80

فصل دوم: طراحي بدنه و شاسي

1-2 مقدمه…………………………………….. 81

2-2 بارهاي وارده به شاسي……………………. 83

1-2-2 بارهاي استاتيكي……………………………. 83

2-2-2 بارهاي ديناميكي(مربوط به سيستم تعليق)…………………. 83

3-2-2 نياز منديها……………………………… 83

4-2-2 انواع شاسيها…………………….. 84

5-2-2 فرم فضايي………………………. 84

6-2-2 مواد به كار رفته در شاسيها……………………. 85

7-2-2 مونوكوكهاي كامپوزيتي……………………….. 86

8-2-2 جاي راننده…………………………….. 86

فصل سوم: ناحيه خورشيدي

1-3 مقدمه…………………………………….. 87

2-3 بررسي عوامل گوناگون……………………… 87

1-2-3 خنك نگهداشتن ناحيه………………… 87

2-2-3 چيدن سلولها……………………………… 87

3-2-3 اتصال داخلي سلولها…………………. 88

4-2-3 پوششها……………………………… 88

3-3 حفاظ سلولها……………………………….. 88

1-3-3 فناوريها…………………………………. 89

4-3 تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR ………………….. 89

5-3 طراحي ناحيه سلولهاي خورشيدي و زير ساخت آن براي يک مدل کوچکتر ….. 90

1-5-3 وضعيت الكتريكي ناحيه پانل خورشيدي…………… 93

2-5-3 نكات استنتاجي…………………….. 96

6-3 نتايج بدست آمده براي يک نمونه ناحيه خورشيدي……………… 96

1-6-3 مشخصات ناحيه……………………………….. 96

فصل چهارم: تحليل آيروديناميکي

1-4 مقدمه……………………………………………. 97

2-4 طراحي پيکره اصلي……………………………………. 97

1-2-4 قوانين مسابقه……………………………………………. 97

3-4 نحوه طراحي با توجه به قوانين مسابقه……………………….. 97

4-4 نحوه طراحي براي دراگ پايين………………………………… 99

5-4 نحوه طراحي براي يک پايداري مناسب…………………… 101

6-4 نيازهاي اضافي توان خورشيدي………………………….. 102

7-4 نحوه طراحي ناحيه خورشيدي…………………………. 103

8-4 ساختن شکل اصلي به صورت تجربي…………… 106

9-4 تحليل طراحي…………………………………….. 106

10-4 خواندن نقشه ها براي CFD…………………… 107

11-4 نتايج CFD…………………………………… 108

12-4 طراحي دوباره براساس CFD…………………… 110

13-4 نتايج CFD از تحليل دوم……………………. 110

14-4 نتايج بدست آمده در مورد شکل و ترکيب بدنه………… 110

فصل پنجم : سيستم هاي مکانيکي

1-5 مقدمه………………………………………… 112

2-5 سيستم رانش ……………………………………….. 114

1-2-5 بررسي عملكرد سيستم رانش……………………… 115

2-2-5 انواع مكانيزمها…………………………………….. 115

3-2-5 انواع سيستمهاي انتقال قدرت……………………… 117

3-5 سيستم تعليق ……………………………………… 118

1-3-5 معايب……………………………………….. 118

2-3-5 مزايا………………………………………….. 118

3-3-5 رفتارهاي دلخواه از تعليق……………….. 119

4-3-5 اجزا………………………………………… 119

5-3-5 انواع سيستم تعليق……………………… 119

4-5 ترمزها……………………………………… 121

1-4-5 انواع ترمزها………………………………. 121

2-4-5 مشكلات…………………………… 122

3-4-5 توضيح………………………….. 122

5-5 چرخ ها و تايرها ………………………………. 122

1-5-5 انواع چرخها………………………….. 122

2-5-5 تايرها…………………………………… 124

3-5-5 تأثير عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تايرها………. 124

فصل ششم : موتور

1-6 انواع موتور ……………………….. 126

1-1-6 القاييAC………………………………… 126

2-1-6 مقاومت متغير…………………………….. 126

3-1-6 DC جارو بك شده…………………………….. 126

4-1-6 DC بدون جاروبك………………………………… 127

5-1-6 موتورهاي چرخ……………………… 127

غزال ايراني ………………………………. 128

چكيده غير فارسي …………….. 139

منابع …………………………………….. 140

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

1-1  جدايش جريان
محدوده مقادير لزجت در سيالات مختلف بسيار وسيع است. مثلاً لزجت هوا در فشارها و درجه حرارت¬های معمول، نسبتاً کوچک است. اين مقدار كوچك لزجت در بعضی شرايط، نقش مهمی در توصيف رفتار جريان ايفا می¬کند. يکی از اثرات مهم لزجت سيالات در تشکيل لايه¬ مرزی  است.
جريان سيالی که بر روی يک سطح صاف و ثابت حرکت می¬کند را در نظر بگيريد. به تجربه ثابت شده است که سيال در تماس با سطح به آن می¬¬چسبد (شرط عدم لغزش ). اين پديده باعث می¬شود که حرکت سيال در يک لايه نزديک به سطح کند شود و ناحیه¬ای به ¬نام لايه ¬¬¬مرزی بوجود می¬آید. در داخل لايه مرزی سرعت سيال از مقدار صفر در سطح به مقدار کامل خود افزايش    می¬يابد، که معادل سرعت جريان در خارج از اين لايه است. بعبارت ديگر، در لايه ¬مرزي سرعت افقي در امتداد عمود بر سطح تغيير مي¬كند، كه اين تغييرات در نزديكي سطح بسيار شديد است.

فهرست مطالب

عنوان                                                 صفحه

فصل اول: مقدمه                                                                       1
1-1 جدایش جریان   ……………………………………. 1
1-2 نحوه تشکیل و پخش گردابه ……………………………… 7
1-3 کاربرد جریان¬بندها در مهندسی ……………………. 18

فصل دوم: مروری بر فعالیت¬های تحقیقاتی گذشته                          21
2-1 مقدمه ……………………………………………….. 21
2-2  هندسه يك سيلندري در جريان آرام ………………………. 21
2-3  هندسه يك سيلندري در جريان مغشوش ……………….. 31
2-4  هندسه چند سيلندری در جريان آرام  ……………………… 39
2-5  هندسه چند سيلندری در جريان مغشوش  ……………… 48

فصل سوم: بیان مسأله مورد نظر و معادلات حاکم بر آن                    59
3-1  طرح مسأله فعلي و جايگاه آن  …………………………. 59
3-2  هندسه مسأله  ………………………………………….. 62
3-3  معادلات حاكم در جريان آرام   …………………………………. 63
3-3-1 ميدان جريان سيال  ………………………………………….. 63
3-3-2 ميدان دما و انتقال حرارت ……………………………….. 67
3-4 معادلات حاكم در جريان مغشوش …………………………… 69
3-4-1 ميدان جريان سيال و دما ………………………………… 69
3-5  جمع¬بندي معادلات  ………………………………………. 72
3-6  روش حل مسأله  ………………………………………………… 74
3-7  شرايط مرزي و نحوه اعمال آنها ……………………………………. 87
3-7-1  مقدمه  ………………………………………………………… 87
3-7-2  شرط مرزي ورودي ……………………………………….. 87
3-7-3  شرط مرزي خروجي  …………………………………………….. 89
3-7-4  شرط مرزي ديوار  …………………………………………… 90
3-7-5  شرط مرزي تقارن   ……………………………………… 92

فصل چهارم: نتایج جریان آرام                                                               94
4-1 مقدمه ………………………………………………………… 94
4-2 مقایسه نتایج بدست آمده برای هندسه یک سیلندری با نتایج موجود ……… 95
4-3 مطالعه شبکه …………………………………………………. 99
4-4 مطالعه نسبت انسداد ………………………………………….  105
4-5 تحليل نتايج رژيم جريان آرام …………………………………..  118
4-5-1 تحليل نتايج جريان سيال براي فاصله بين سيلندري ثابت G=5 ………..  118
4-5-2 تحليل نتايج جريان سيال براي فواصل بين سيلندري مختلف ……………..  138
4-5-3 تحليل نتايج انتقال حرارت و ميدان دما …………………….. 147

فصل پنجم: نتایج جریان مغشوش                                  161
5-1 مقدمه ……………………………………………………… 161
5-2 تحليل نتايج بدست آمده برای جريان سيال ………………………..  162
5-3 تحليل نتايج میدان دما و انتقال حرارت ………………………… 178

جمع¬بندي نتايج و ارائه پيشنهادات                                      183

پيوستها
پيوست الف: متن كامل مقاله ارائه شده در دهمين كنفرانس ديناميك شاره¬ها 1385 …… 186
پيوست ب: متن كامل مقاله پذيرفته شده جهت ارائه در كنفرانسISME2007 …….. 197
پيوست ج: استخراج معادلات حاكم بر جريان و نحوه بي¬بعد كردن آنها ………. 203
پيوست د: محاسبه مشتق اول با دقت مرتبه دوم در يك نقطه در شبكه غير يكنواخت …… 212

فهرست منابع                                                            215

فهرست جداول

فصل اول: مقدمه                                                        1

فصل دوم: مروری بر فعالیت¬های تحقیقاتی گذشته                                      21
جدول 2-1  تأثير فاصله پايين¬دست سيلندر در رينولدز 100 و نسبت انسداد 7% ….. 22
جدول 2-2  مقايسه نتايج حاصل از استفاده از شرط مرزی خروجی مختلف …….24
جدول 2-3  مقايسه نتايج بدست آمده براي سيلندرهايي با نسبت منظرهاي متفاوت ……..34

فصل سوم: بیان مسأله مورد نظر و معادلات حاکم بر آن                         59
جدول 3-1  مقادير بي¬بعد ابعاد هندسي…………………………………………… 62
جدول 3-2 ترم¬هاي مختلف معادلات بي بعد شده جاكم بر مسأله ………………..73

فصل چهارم: نتایج جریان آرام                                                                 94
جدول 4-1  مقایسه نتایج بدست آمده از شبکه¬بندی¬هایی متفاوت در نسبت انسداد10% … 100
جدول 4-2  مقایسه نتایج بدست آمده از شبکه¬بندی¬هایی متفاوت در نسبت انسداد 5% …… 100
جدول 4-3  مقایسه نتایج بدست آمده پارامترهاي جريان در نسبت انسدادهاي مختلف ….. 106
جدول 4-4  مقایسه نتایج بدست آمده عدد نوسلت سیلندرها در نسبت انسدادهاي مختلف        107
جدول 4-5  مقادير پارامترهاي مختلف جريان در اعداد رينولدز متفاوت براي G=5 …… 134
جدول 4-6  پارامترهاي مختلف محاسبه شده جريان در فواصل بين سيلندري مختلف …… 143
جدول 4-7  مقادير محاسبه شده عدد نوسلت سيلندرها در فواصل بين سيلندري مختلف ….. 153

فصل پنجم: نتایج جریان مغشوش                                                                         161
جدول 5-1  مقادیر عدد نوسلت وجوه مختلف سیلندرها در اعداد رینولدز متفاوت …………… 182

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

فهرست
فصل اول
مشخصات عمومي كارخانه

قسمت های کلی کارخانه
فصل دوم

نحوه خط توليد و مراحل كار كارخانه
مقدمه

انواع تابلو و کاربرد

قسمتهاي عمده يك تابلو
فرآيند توليد
فصل سوم
برآورد بار مصرفي و تأمين انرژي مورد نياز
تخريب ضريب همزمان

فصل چهارم

محاسبه و طراحي سيستم روشنايي

مقدمه
كميتهاي اصلي روشنايي
لامپهاي بخار جيوه
لامپهاي فلوئورسانت

تصحيح ضريب قدرت

طراحي روشنايي داخلي

طراحي روشنايي خارجي

محاسبه روشنايي محوطه
فصل پنجم

كليدهاي اتوماتيك و فيوزها

مقدمه

طبقه بندي كليدها

پريزهاي برق

سيستم گرمايشي
فصل ششم

شناسايي و انتخاب سيم

شناسايي و انتخاب كابل

انواع كابل از نظر كاربرد

كابلهاي فشار قوي      u>3500

كابل كشي داخل مراكز صنعتي

سيني و نردبان كابل

لوله كشي برق

جعبه تقسيم و قوطي كليد

حفر كانال خاكي

محاسبه سطح مقطع هادي ها

1.تعيين مقادير سيمها و كابلها بر اساس جريان مجاز

2.تعيين مقادير سيمها و كابلها بر اساس افت ولتاژ مجاز

نمونه محاسبه فيوز انتخابي موتور و كابل تغذيه آن

نمونه محاسبه تابلوي موتوري موتورخانه   DPA

نمونه محاسبه كابل و فيوز مربوطه به تابلوي نيمه اصلي  MDP-1
فصل هفتم

تصحيح ضريب قدرت

خازنهاي صنعتي

انواع تعديل قدرت راكتيو روش محاسبه خازن مورد نياز براي حذف توان راكتيو

محاسبه بانك خازني كارخانه

محاسبه قدرت مصرفي كارخانه جهت درخواست ترانس
فصل هشتم

مقدمه

سيستم اتصال زمين

انواع الكترود هاي زمين

عمق چاه و ابعاد الكترود صفحه اي

طرح سيستم اتصال زمين پروژه

خصوصيات زمين پروژه

شرايط لازم براي مؤثر واقع شدن زمين كردن حفاظتي
فصل نهم

مقدمه

طراحي سيستم برق اضطراري

ديزل ژنراتور

مشخصات ژنراتور شركت جابون
فصل دهم

مقدمه

طراحي سيستم تلفن مركزي و دوربين مدار بسته

تلفن مركزي

دوربين مدار بسته
فصل يازدهم

مقدمه

طراحي سيستم صوتي

انواع بلندگو از نظر كاربرد

جداول مهم براي انتخاب بلندگو

انتخاب تقويت كننده (آمپلي فاير)

زون بندي سيستم صوتي كارخانه

نمونه محاسبات سيستم صوتي مربوطه به شركت جابون
فصل دوازده

مقدمه

سيستم هاي اعلام و اطفاي حريق

تشخيص دهنده ها

سيستمهاي اعلام حريق و مكانهاي نصب آنها

مركز كنترل يا فرمان

هشدار دهنده هاي صوتي

زون بندي سيستم اعلام حريق

منبع تغذيه

اطفاي حريق

خاموش كننده هاي دستي
فصل سیزده

متره برآورد

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

1-هدف و ديدگاه كلي

1-1- مقدمه

با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي در زمينه نفت و گاز هر روز شاهد هستيم كه سيستم هاي قديمي كه با انواع سوخت فسيلي سنگين مانند مازوت و نفت و گاز كار مي كردند دچار تغيير و دگرگوني مي شوند. ا مروزه به دليل مسائل و مشكلات زيست محيطي و آلودگي ناشي از سوخت اينگونه سوخت هاي فسيلي، پائين بودن راندمان حرارتي، عمر كم تجهيزاتي كه در ارتباط با اين سوختها هستند و غير اقتصادي بودن آنها ديده مي شود كه صاحبان صنايع به فكر جايگزيني اين منابع با گروه ديگري از سوخت ها هستند يكي از بهترين جايگزين ها گاز طبيعي است كه هم ارزان و در دسترس بوده و علاوه بر آن آلودگي بسيار كمي براي محيط بوجود مي آورد.

در ادامه در طي اين طراحي هدف تبديل يك نيروگاه توليد انرژي مازوت سوز به يك نيروگاه توليد انرژي گازسوز مي باشد بديهي است كه اين نيروگاه در سيكل رانكين كار مي كند بنابراين كافي است سيستم توليد انرژي نيروگاه از حالت مازوت سوز به گاز سوز تبديل شود. اين عمليات از خط انتقال سراسري گاز شروع شده و تا مشعل هاي مربوطه به هر ديگ بخار ادامه دارد.

بدليل اهميت طرح و استراتژيك بودن فعاليت يك نيروگاه هيچگاه نبايد نيروگاه بر اثر قطع جريان گاز دچار خاموشي شود به همين دليل طراحي بايد به گونه‌اي باشد كه هر گونه استرس ناشي از وزن و تنش هاي حرارتي كه ممكن است در هنگام نصب تجهيزات و در زمان عملكرد سيستم بروز كند را تحمل نموده و علاوه بر آن هر گونه دبي ناگهاني و فشار تناوبي را كه حداكثر آنها كمتر از شرايط تست است را تحمل كند.

فهرست مطالب

عنوان                                                     صفحه

1- هدف و ديدگاه كلي………………………………………………………… 1

2- اطلاعات فني…………………………………………………………………. 6

3- توضيحات فني………………………………………………………………… 9

1-3- ورودي سيستم……………………………………………………………… 9

2-3- فيلتر تصفيه………………………………………………………………… 11

3-3- واحداندازه گيري دبي………………………………………………………. 14

4-3- ايستگاه تقليل فشار…………………………………………………….. 20

5-3- واحد اندازه گيري براي هر بويلر…………………………………………… 22

6-3- سيستم سوخت گازهاي مضر……………………………………………….. 23

7-3- فلسفه كنترل……………………………………………………………… 24

8-3- مسيريابي و نصب خطوط لوله گاز…………………………………………….. 25

4- فيلترهاي تصفيه گاز………………………………………………………. 41

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه:

مسئله مورد بررسي در اين مقاله مربوط است به اينكه تأثير مكش و تزريق بر روي وزش هاي گرمايي مخلوط شده در اثر رد و بدل شدن گرما همراه با يك مقدار ثابت چگونه بر روي صفحه انجام مي گيرد. اين صفحه به صورت عمودي و به سمت بالا پديدار مي شود، با فاصلة كمي از يك سوراخ و در دمايي ثابت نگه داشته مي شود كه بالاتر از درجة حرارت مايع ambient است.در هر دو مورد متحد و غير متحد مكش و تزريق اين دما ثابت نگه داشته مي شود.نتيجه ي گرماي به وجود آمده در اين منطقه به وسيله‌ي مطالعه رابطة نيروهاي رانشي به وجود آمده در رد و بدل شدن ميزان حرارت، نتيجة گرماي به وجود آمده در اين منطقه، به وسيله مطالعه رابطة نيروهاي رانشي به وجود آمده در رد و بدل شدن ميزان با تأثيري كه نيروهاي جنبشي و رانشي و گرانشي مي گذارند مشخص و  مقايسه مي شوند.

رد و بدل شدن انرژي حرارتي از يك صفحه اي كه به طور دائم حرارت داده شده به يك مايع ساكن داراي چندين مراحل مختلف مي باشد. براي مثال غلتك داغ ، آهن يا پلاستيك همتراز. عمل ثبت پايدار، و فيبر شيشه اي و توليد كاغذ، فهميدن و در نظر گرفتن جريان انرژي حرارتي در منطقة نزديك به بشقاب در حال حركت ضروري است تابتوان كيفيت محصول نهايي بدست آمده را مشخص كرد. اين موقعيت فيزيكي با جريان رانش گرمايي كلاسيك بر روي يك بشقاب صاف ساكن فرق دارد – زيرا جريان مايع شركت كننده در اين واكنش به سمت سطح در حال حركت است. Sakiadis اولين كسي بود كه متوجه اين حركت برعكس لاية رانشي شد و از يك رابطة خيلي مشابهي استفاده كرد تا راه حل عددي مناسبي براي چگونگي جريان حرارت به صورت ثابت در سطح اين منطقه بدست آورد.

 

فهرست مطالب

عنوان                                                صفحه

1) مقدمه………………………………………………………………………………………………. 1

2) فرمول هاي رياضي و چگونگي مراحل محاسبات……………………………………….. 6

     1-2) فرضيات پايه اي و رابطه هاي هدايت كننده……………………………………… 6

     2-2) شرايط مرزي …………………………………………………………………………… 8

        2-2-2) ديوارة برآمدة مرده………………………………………………………………. 9

        3-2-2) جريان آزاد……………………………………………………………………….. 10

        4-2-2) مجراي خروج……………………………………………………………………. 10

     3-2) مراحل راه حل هاي عددي…………………………………………………………… 11

3) نتايج و توضيحات………………………………………………………………………………. 13

     1-3) درستي و اعتبار مدل عددي………………………………………………………….. 13

     2-3) خصوصيات جابجايي گرمايي براي كشش متحد……………………………….. 19

     3-3) دما و پراكندگي در Velocity……………………………………………………….. 28

     4-3) مطالعات پارامتري……………………………………………………………………… 35

     5-3) نقشهاي مربوط به مناطق وزش گرمايي…………………………………………… 43

     6-3) مقايسه مشكلات از نوع Blasius…………………………………………………… 47

4) نتيجه……………………………………………………………………………………………….. 49

 

جهت دانلود کلیک کنید





تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:تبادل انرژی گرمای,تبادل انرژی گرمایی,
ارسال توسط ali
آخرین مطالب